Friday, October 23, 2009

Dia

It's been a while aku x post ape2..quite bz lately..macam2 bnde nk setelkan..

Aku baru je setelkan lagu baru untuk band aku,tajuknya "Dia"..lagu ni impak mendalam untuk Statik coz lagu ni agak "berat" untuk we all bwk..1st,time aku wat lagu ni,scare x sgja ade kene mengene ngn kesah life drummer aku, Enol..then lagu ni agak lain dr lagu Statik yg lain,coz irama dia agak sentimental sket..hopefully pendengar sume leh terima lagu ni..

Buat pertama kalinya lagu statik ade solo gitar, so ade la kelainan sket..Alhamdulillah so far lagu2 Statik yg di jadikan single mencapai kepuasan we all,buat mase ni Cherita Kita dalam top ten untuk Carta Negara kat XFM..syukur...

Ok,sedikit tentang lagu Dia, lagu ni mengisahkan tentang hari anniversary sebuah pasangan ni,then that girl didnt' show up kat tmpat diorg bertentang mate utk kali pertama..(ecececeh)

Dalam proses membuat lagu baru,macam2 dugaan yang berlaku..salah satunye Hassan,bassist kami skrg undur diri dari Statik,alhamdulillah skrg ni dia ade band baru so all the best utk genre baru dia..then aku demam quite teruk gak,dalam proses record vocal, aku still demam,same cam time aku record track vocal Nikmat Sementara, Cherita Kita, Aku & Kontroversi dan Pusingan Terakhir..

The best part is, buat pertama kalinya we all cube record kat rumah je kali ni, so modal pn sket, xcept track drum we all record kat studio recording la(bising mak aku kalu aku letak drum dlm bilik aku). So dengan berbekalkan sket brg2 untuk merecord,alhamdulillah sound memuaskan..n xde la glabah sgt..hahahaha..

Still wat mase ni aku masih mencari lagi nurkilan yang baru,yang leh beat lagu Nikmat Sementara..so hopefully dengan kehadiran lagu "Dia",leh menghalakan fokus pendengar ke bunyian Statik yang baru..lagu "Dia" akan di releasekan di XFM pada 27hb Oktober ini..so wait guys.. :)

Salam..

1 comment:

  1. Lagu cheritA chEnta .. .seLALa g vote kt xfm . .hik3. .herm . . SaRjAn hAsSan dA tAwek diwik YeP dAwik bAnd stAtik . . bAru taO . . da Lame brO xupdAte bLog .. .uhuU~. . n dA Lame juge ite x g meLawAt mS stAtik . .tP pe2 pOm Lagu bintAng d besh!. . uweS supOrt korg. .ngeE~ . .

    ReplyDelete